M&A
Achizitii si fuziuni
Îmbinam cele mai bune practici utilizate în domeniul achizițiilor și fuziunilor, cu soluții creative de finanțare și strategie astfel încat, clienții noștri să-și atingă întotdeauna obiectivele propuse în acest domeniu. Expertii nostri vor participa activ în fiecare etapă a procesului de achiziție/vanzare/fuziune, indiferent că este vorba de operațiuni cross-industry sau operatiuni cross-border.

Dacă doriți să încercați vânzarea companiei, trebuie să știți că există numeroase alternative de a face exit dintr-o afacere sau de a crea lichiditate financiară. Vanzarea poate fi și partială, facută în scopul capitalizari sau pentru atragerea unui partener mai puternic.
Dacă, din diverse motive, doriți achiziția unei alte companii, achizițiile pot aduce avantaje strategice importante,spre exemplu: dobandirea de noi capacități, accesul la noi piețe, și multe alte obiective care aduc plus-valoare companiilor. Succesul este garantat, atunci cand tranzacția se încheie la un pret corect, riscul este bine analizat, iar planul de integrare este excelent realizat.
Este o reorganizare a companiilor prin care fie o companie absoarbe una sau mai multe companii, companiile absorbite încetându-și astfel existența, fie două sau mai multe companii se contopesc și formează o nouă entitate, companiile care se contopesc urmând la rândul lor să își înceteze existența ca urmare a procesului de fuziune.
Etapele procesului de M&A

01. Strategia de achiziȚie
Evolueaza în jurul așteptărilor concrete ale cumparatorului si stabilește obiectivul de business avut în vedere la achiziția companiei ținta.
Se determină criterile cheie în identificarea companiilor target (ex. Marjele de profit, localizare geografică, bazinul de clienți).
Utilizam propriile criterii de cautare pentru identificarea și evaluarea companiilor target potențiale.
Contactăm una sau mai multe companii care îndeplinesc criteriile stabilite. Scopul discuțiilor inițiale este de a obține mai multe informații și a testa cât de maleabilă este compania pentru M&A.
Daca contactul initial a decurfs bine, solicităm companiei target să furnizeze informații substanțiale (situații financiare la zi, etc.) care ne vor ajuta sa efectuam o evaluare mai profundă a companiei target.
După elaborarea diferitelor modele de evaluare, cumparatorul va avea suficiente informații care să-I permită sa facă o ofertă neangajantă.
După prezentarea ofertei,cele două companii pot începe negocierea detaliilor tranzacției.
Due diligence este un process exhaustiv care începe în momentul în care a fost acceptată oferta. Acestă analiză vizează confirmarea evaluarii facute anterior, precum și analiza detaliată din punct de vedere operațional, legal, finaciar și fiscal.
Dacă analiza due diligence sa încheiat fără identificarea unor probleme grave, următorul pas este elaborarea contractului de vanzare-cumparare.
Chiar dacă au fost discutate deja toate opțiunile de finanțare si exista deja o pre-aprobare dar, detaliile finanțării se vor stabilii doar dupa semnarea contractului de vanzare-cumparare.
După ce se încheie operațiunea de cumpărare, echipele celor două entităti, conlucrează în procesul de integrare sau fuziune a celor două companii.
Tipuri de M&A
a