M&A

Achizitii si fuziuni

Îmbinam cele mai bune practici utilizate în domeniul achizițiilor și fuziunilor, cu soluții creative de finanțare și strategie astfel încat, clienții noștri să-și atingă întotdeauna obiectivele propuse în acest domeniu. Expertii nostri vor participa activ în fiecare etapă a procesului de achiziție/vanzare/fuziune, indiferent că este vorba de operațiuni cross-industry sau operatiuni cross-border.

VANZAREA

Dacă doriți să încercați vânzarea companiei, trebuie să știți că există numeroase alternative de a face exit dintr-o afacere sau de a crea lichiditate financiară. Vanzarea poate fi și partială, facută în scopul capitalizari sau pentru atragerea unui partener mai puternic.

ACHIZIȚIA

Dacă, din diverse motive, doriți achiziția  unei alte companii, achizițiile pot aduce avantaje strategice importante,spre exemplu: dobandirea de noi capacități, accesul la noi piețe, și multe alte obiective care aduc plus-valoare companiilor. Succesul este garantat, atunci cand tranzacția se încheie la un pret corect, riscul este bine analizat,  iar  planul de integrare  este excelent  realizat. 

FUZIUNEA

Este o reorganizare a companiilor prin care fie o companie absoarbe una sau mai multe companii, companiile absorbite încetându-și astfel existența, fie două sau mai multe companii se contopesc și formează o nouă entitate, companiile care se contopesc urmând la rândul lor să își înceteze existența ca urmare a procesului de fuziune.

Etapele procesului de  M&A

01. Strategia de achiziȚie

Evolueaza în jurul așteptărilor concrete ale cumparatorului si stabilește obiectivul de business avut în vedere la achiziția companiei ținta.

02. Criteriile achiziȚiei

Se determină criterile cheie în identificarea companiilor target (ex. Marjele de profit, localizare geografică, bazinul de clienți).

03. Cautare companie Ținta

 Utilizam propriile criterii de cautare pentru identificarea și evaluarea companiilor target potențiale.

04. Planificare achiziȚie

Contactăm una sau mai multe companii care îndeplinesc criteriile stabilite. Scopul discuțiilor inițiale este de a obține mai multe informații și a testa cât de maleabilă este compania pentru M&A.

05. Evaluare

Daca contactul initial a decurfs bine, solicităm companiei target să furnizeze informații substanțiale (situații financiare la zi, etc.) care ne vor ajuta sa efectuam o evaluare mai profundă a companiei target.

06. Negociere

După elaborarea diferitelor modele de evaluare, cumparatorul  va avea  suficiente informații care să-I permită sa facă o ofertă neangajantă.
După prezentarea ofertei,cele două companii pot începe  negocierea  detaliilor tranzacției.

07. Due diligence

Due diligence este un process exhaustiv care începe în momentul în care a fost acceptată oferta. Acestă analiză vizează confirmarea  evaluarii facute anterior, precum și  analiza detaliată  din punct de vedere  operațional, legal, finaciar și fiscal.

08. Contractul de vanzare-cUmpĂrARe

Dacă analiza  due diligence sa  încheiat fără identificarea  unor probleme grave, următorul pas este elaborarea contractului de vanzare-cumparare.

09. FinanȚare

Chiar dacă au fost discutate deja toate opțiunile de finanțare si exista deja o pre-aprobare dar, detaliile finanțării se vor stabilii doar dupa semnarea contractului de vanzare-cumparare.

10. Implementare

După ce se încheie operațiunea de cumpărare, echipele celor două entităti, conlucrează în procesul de integrare sau  fuziune a celor două companii.

a